– Навіть триваюча посуха не означає, що повінь не може статися в будь-який момент, – визнає міністр навколишнього середовища Бранденбурга Аксель Фогель у четвер в газеті “Maerkische Oderzeitung” (“MOZ”). Розмова головним чином стосується 25-ї річниці повені століття, яка в липні 1997 року вразила польсько-німецьке прикордоння. Повінь Одри тоді забрала кілька десятків жертв і завдала мільярдних збитків.

Як пише видання, з повені на Одері зробили два висновки: потрібно зміцнити дамби і дати річці більше простору для поширення.

Більше вмісту можна знайти на домашній сторінці Gazeta.pl >>>

– Перший урок проведено. Зі 191 кілометра протипаводкових берегів у Бранденбурзі 171 кілометр, або майже 90 відсотків, були укріплені. Земля, федеральний уряд і ЄС разом витратили на це 338 мільйонів євро. Цього року заплановано ще 8,3 мільйона євро як у Національному парку Долина Нижнього Одеру, так і на набережній Франкфурта (Одер). Тож ми на правильному шляху, – каже міністр.

Другий висновок – дати річці більше простору – до кінця не реалізований.

– Поки річці віддали лише 50 гектарів площі. Але не шляхом стягування набережних, як ми зробили на Ельбі, а шляхом вибору дещо інших маршрутів для нових набережних, – повідомляє Аксель Фогель.

Найбільша проблема на Одері, за словами міністра, полягає в тому, що на німецькому боці є невелика потенційна заплава. Одна з розглянутих територій знаходиться на місці залізничної лінії Франкфурт (Одер) до Котбуса. Цю лінію потрібно було б укріпити таким чином, щоб вона могла продовжувати функціонувати навіть у разі затоплення польдера і не була порушена.

“Maerkische Oderzeitung” зазначає, що одним із важливих аспектів повені на Одері в 1997 році було усвідомлення поляками та німцями того, що це спільна річка. Тим часом суперечливе розширення річки Одер зараз триває з польського боку, незважаючи на те, що Бранденбург неодноразово висував заперечення щодо плану впливу інвестицій на навколишнє середовище. У цьому випадку в червні адміністративний суд у Варшаві ухвалив рішення про призупинення робіт на Одері. Однак невідомо, чи станеться це.

– Ми прийшли до суду лише тоді, коли рішення за нашими запереченнями шість разів відкладало польське відомство охорони навколишнього середовища. Фактично остаточне рішення має бути прийняте 30 червня, але ні це, ні інше відстрочення до нас поки не дійшло. Ми ще не отримали рішення, яке нещодавно виніс варшавський адміністративний суд проти цього природоохоронного органу. Тож я поки що не можу сказати, чи буде справді зупинено будівельні роботи, – заявляє міністр навколишнього середовища Бранденбурга.

Як визнає Аксель Фогель, проблемою співпраці з Польщею є погана комунікація. Міністр нагадує, що два роки тому з Міністерством навколишнього середовища у Варшаві було домовлено про створення групи моніторингу будівельних робіт. Однак поки що група не сформована. Про його створення у Варшаві також подав заяву федеральний міністр навколишнього середовища.

За словами Акселя Фогеля, Польща та Німеччина повинні спочатку детально описати початковий стан фауни та флори та рівень ґрунтових вод, щоб мати можливість оцінити, як вони змінюються в результаті будівельних робіт і чи є ці зміни проблематичними.

– Ці та інші наслідки, наприклад вплив на рівень ґрунтових вод, можна оцінити лише спільно з німецької та польської сторони. І європейські директиви передбачають, що це має відбуватися на основі взаємної співпраці, – визнає міністр.

Однак «Maerkische Oderzeitung» зазначає, що голоси підтримки польських інвестицій лунають і з німецької сторони, наприклад, серед деяких жителів Одерської ущелини, які вимагають захисту взимку від повеней, спричинених накопиченням льоду. наплави на річці. Однак міністр має іншу думку.

— З точки зору мого кабінету, для цього не потрібні якісь польські твори. Проблема полягає в тому, що в той час як нинішнє розширення було виправдано використанням криголамів взимку і, таким чином, було повідомлено ЄС, стає все більш очевидним, що це насправді днопоглиблення річки для внутрішнього судноплавства, говорить Аксель Фогель.

Міністр також критикує можливе постачання нафти на нафтопереробний завод PCK у прикордонному Шведті на Одері за допомогою внутрішніх танкерів.

– Ці кораблі повинні були б перетнути непристосовану для цього Західну Одру або через територію національного парку Долина Нижнього Одеру. Будь-яке транспортування нафти через національний парк також підвищує ризик забруднення нафтою. Тому я не думаю, що це має сенс. Кращим рішенням є модернізація нафтопроводу від Ростока до Шведта, підсумовує міністр.

Текст із сайту “Deutsche Welle” >>>

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я