У світі Азуси Сакамото все рожевого кольору: від машини та інтер’єру квартири до гардеробу та манікюру. Ось уже понад 25 років вона збирає колекцію з ляльок Барбі та різноманітних аксесуарів та предметів із символікою знаменитої ляльки. Рахунок лялькам, зізнається Азуса, вона вже давно втратила, але каже, що в неї їх як мінімум 500.
«Коли я була дитиною, я не мав Барбі, – розповідає Азуса в інтерв’ю «Голосу Америки». – Я почала колекціонувати аксесуари, пов’язані з Барбі, коли мені було 15. Я виросла в Японії, а для японських підлітків Барбі була справжньою поп-іконою».
Азуса розповідає, що саме захоплення Барбі спонукало її переїхати з рідної Японії до США. У Каліфорнії Азуса працювала майстром з манікюру, але невдовзі зрозуміла, що інтерес та любов до світу Барбі можуть стати частиною її кар’єри. Так вона почала вести Інстаграм-блог під назвою «Азуса Барбі», в якому розповідає про своє захоплення. Нині має майже 100 тисяч передплатників. На коментарі тих, хто вважає її захопленням дивним або таким, що не відповідає віку, Азуса не звертає уваги.
«Для мене Барбі – найбільша наснага, – каже Азуса. – Так, я могла б жити без Барбі, але все-таки вона робить моє життя в трильйон разів кращим. Саме Барбі спонукала мене переїхати до іншої країни, вона стала моєю професією».
Раніше компанію, що займається виробництвом ляльок Барбі, неодноразово дорікали в нав’язуванні дітям нереалістичних і одноманітних стандартів краси. Але за колекцією Азуси можна побачити: сучасна Барбі може бути різною.
«Сьогодні є різні Барбі: високі, невисокі, з пишними формами, – зазначає Азуса. – Зараз більше різноманітності з погляду її зовнішності. Але навіть раніше я не бачила жодного негативу у Барбі. Вона завжди асоціювалася з чимось позитивним та щасливим».
А ось деякі знаходять образ цієї ляльки навіть надто позитивним.
“Барбі – це ідеал, якого неможливо досягти”, – говорить клінічний психолог Мері Пайпер. Вона вважає, що ідеальний і позбавлений будь-яких проблем світ Барбі може дати дітям невірні уявлення про життя, але Пайпер сподівається, що фільм режисера Грети Гервіг виправить цю проблему.
«Ідеальна зовнішність, ідеальне життя. Звичайно, це все відрізняється від життя звичайної дівчинки, – каже Пайпер. – А тому гонитва за цим ідеалом може призвести, наприклад, до розладу харчової поведінки. Я бачила уривки з фільму, і мені він здався розумним. Мені особливо сподобалася ідея переходу Барбі від поверхневої людини до людини, яка думає і задається питанням про смерть. Це чудова ідея вивчити іншу Барбі – глибшу та феміністську».
Творці фільму впевнені: за всієї невідповідності світу Барбі реальності вона завжди була гідним прикладом для наслідування, адже ще в XX столітті образ Барбі цілком відповідав канонам сучасного фемінізму – як у особистому плані, і у професійному.
«Бойфренд» Кен ніколи не був центром її миру, скоріше приємним доповненням. А в кар’єрі Барбі досягала успіхів у різних сферах. Творці Барбі швидко зрозуміли, що просто гарна лялька з нудотно-рожевого світу рано чи пізно набридне – їй потрібна якась історія.
Вже в 1960 році – через рік після виходу в продаж найпершої Барбі – з’явилася Барбі в образі модельєра. У наступні роки Барбі освоїла різні професії: від доктора і вчительки до астронавта і навіть кандидата в президенти.
Азуса, відповідно до свого кумира, останні кілька місяців провела в активній роботі. Разом з іншими блогерами вона брала участь у промо-кампаніях фільму Барбі. Азуса сподівається, що на хвилі інтересу до її улюбленої ляльки більше людей зрозуміють, чому вона все-таки вважає за краще дивитися на світ через «рожеві окуляри».