Нью-Йорк – Британська компанія Cineworld, яка володіє мережею кінотеатрів Regal Cinemas, другий за значимістю в США та світі, підтвердила, що розглядає банкрутство як один із можливих виходів із плачевної фінансової ситуації. Як повідомляють аналітики, йдеться про використання глави 11 Кодексу США про банкрутство, що припускає реорганізацію компанії у процесі банкрутства.

«Пекельний сезон»

Оглядачі називають нинішній кінотеатральний літній сезон «пекельним», а конкурентну боротьбу серед прокатників та стрімінгових сервісів іронічно називають «грою престолів». Для цих ефектних визначень є цілком вагомі підстави.

Як заявили представники Regal Cinemas, незважаючи на слабкі показники відвідуваності, мережа продовжить свою діяльність у колишньому режимі. Тим часом адміністратори компанії продовжать консультації зі своїми великими акціонерами та юридичними та фінансовими консультантами щодо пошуку оптимального виходу з кризи.

Ряд експертів вважають, що зниження відвідуваності кінотеатрів Regal є насамперед результатом браку видовищних блокбастерів рівня «Топ Ган. Маверік» з Томом Крузом та сімейної анімації «Міньйони: Грювітація» (Minions: The Rise of Gru). Сіквел із Крузом, який вийшов на екрани через 36 років після першого бойовика «Топ Ган», зібрав у світовій касі близько півтора мільярда доларів. Він став членом ліги мега-хітів, опинившись у компанії з «Аватаром», «Чорною пантерою» та «Зоряними війнами. Епізодом 7».

Акції Cineworld впали на 80 відсотків на Лондонській біржі після того, як газета «Уолл-стріт джорнел» повідомила, що представники Regal Cinemas консультуються з адвокатами з контори Kirkland & Ellis LLP щодо процедури запланованого банкрутства.

Компанія Cineworld, яка через Regal Cinemas володіє більш ніж 500 кінотеатрами на території США, а також мережею Picturehouse Cinemas у Великій Британії, повідомила своїх акціонерів у суттєвому зниженні вартості акцій компанії. Безперечно, що закриття кінотеатрів на час пандемії ковіда завдало нищівного удару по фінансах Cineworld. Збитки її у 2020 році склали 2,7 млрд доларів та 566 млн доларів у 2021 році.

Дуже показово, що в окремих містах США вже зносять кінотеатри мережі Regal Cinemas. Так, повідомляється, що в Норт-Джексонвіллі (Флорида) власники будівлі кінотеатру подали владі міста прохання дозволити його знесення, щоб на цьому місці побудувати дрібногуртовий клубний супермаркет BJ’s Wholesale Club. Мультиплекс із 14 екранами був побудований відносно недавно, у 2006 році.

Семізальний кінотеатр Regal у центрі Берклі (Каліфорнія) також може незабаром закритися. Деволопери націлилися на його місці звести житловий багатоквартирний будинок з кафе на першому поверсі. Фасад та інтер’єри холів та інших громадських приміщень у стилі ар деко вони мають на увазі зберегти, але в якому обсязі, неясно. Кінотеатр відкрився у 1932 році як зал кіностудії United Artists, заснованої кількома зірками раннього Голлівуду, включаючи Чарлі Чапліна та Мері Пікфорд. Якщо влада санкціонує угоду, у Берклі залишиться лише один кінотеатр.

Щоб остаточно не затонути, обтяженою боргами Cineworld необхідно у найкоротші терміни залучити великих інвесторів. Може допомогти і вихід давно очікуваних блокбастерів, насамперед сиквела «Аватара» Джеймса Камерона, який, вочевидь, стане лідером майбутнього різдвяного кіносезону.

Секрети маркетології

На фінансові неприємності Regal Cinemas прореагував і курс акцій найбільшої у США та світі мережі кінотеатрів AMC. Він впав на 40 відс. За даними за другий квартал 2022 року, борги AMC перевищують 5 млрд доларів, а якщо додати довгострокові фінансові зобов’язання, включаючи лізинг будівель кінотеатрів, суму боргу доведеться подвоїти.

Кінотеатр кіномережі AMC.

Кінотеатр кіномережі AMC.

Протистояти паніці серед власників акцій, викликаної чималою мірою стадним інстинктом, керівництво AMC має намір агресивним просуванням нового типу акцій, що отримали назву APE.

Ці акції розподіляються серед інвесторів як дивіденди. Як пояснюють експерти ринку, фактично відбувається дроблення акцій (від англійської stock split), яка не є емісією нових акцій.

“Фактично йдеться про дроблення акцій два до одного, і я вважаю, що коли ця процедура почне працювати, ціна за акцію впаде приблизно на 50%, як це зазвичай відбувається при дробленні акцій”, – вважає Джей Ріттер, професор, спеціаліст з фінансів Університет Флориди.

Як пояснив сенс того, що відбувається глава AMC Адам Арон, вартість нової акції буде комбінацією з попередньої акції та нової акції, званої APE. Він підкреслив, що вірить у майбутнє компанії та в глядацький потенціал блокбастерів, які виходитимуть до глядача у четвертому кварталі поточного року та наступного року.

67-річний випускник Гарварда та ветеран-маркетолог, Адам Арон має понад 273 тисячі фолоуерів на Twitter. Уродженець Філадельфії він розпочав свою кар’єру у відділі маркетингу авіакомпанії PanAm Airlines, а потім займався маркетингом у мережах готелів, авіакомпанії United Airlines, потім працював виконавчим директором норвезької круїзної компанії. У 2016 році він очолив AMC.

Арон – чужинець у сфері кіно, і в нього, схоже, немає особистих уподобань, які часто заважають босам кінокомпаній, які приймають рішення, об’єктивно оцінити потенціал того чи іншого фільму.

Глава AMC Адам Арон

Глава AMC Адам Арон

Фактично ціна акцій AMC перестала залежати від їхньої реальної ринкової вартості, а більше пов’язана з успіхами кампаній мемов або нового сорту попкорну, які з подачі Арона, запущені в соціальні мережі та телеграм-канали. Схоже, що симпатії до руху з охорони фауни і напоумили його назвати нові акції словом APE (ape англійською мавпою). Справа в тому, що в травні 2021 року він передав у благодійну кампанію із захисту гірських горил, що знаходяться під загрозою знищення, пожертвування від AMC на суму 100 тис. доларів, з яких 50 тис. доларів були його особистим внеском.

Армія інвесторів

Фінансові аналітики визнають, що Арон виявився талановитим біржовим маркетологом, який розуміє, яку силу має сьогодні такий інструмент впливу на масову свідомість, як мем. Йому вдалося шляхом дроблення акцій та використанням рекламних мемів залучити на свій бік цілу армію роздрібних інвесторів. Повідомляється, що загальна кількість акціонерів AMC зараз наблизилась до 4 млн осіб.

Як зауважив Арон в інтерв’ю Yahoo Finance, акції APE допоможуть розігнати страхи, що його кіномережа впаде під вагою мільярдних боргів, які виникли під час пандемії. Він також розраховує отримати нові позики та інвестиції, щоб сплатити борги.

Цікаво, що репутація удачливого сміливця починає працювати сама собою. Коли Арон придбав 22-відсоткову частку Hydroft, золотодобувному родовищі, акції AMC зросли на 6,8 відсотка в день оголошення, а акції Hycroft зросли на 9,4%. І тут же в Інтернет були запущені жартівливі меми на тему золотовидобування.

«У мене щойно відбулася чергова проба нового попкорну, як готового до вживання, так і призначеного для обробки в мікрохвильовій печі, – розповів він у твіті. – Ми сподіваємося його продавати 2023 року. Смак приголомшливий! Секрет у тому, що ми купуємо лише найкращі сорти кукурудзи». Оголошено, що акціонери можуть отримувати у кінотеатрах безкоштовний попкорн.

«Він (Арон) досяг помітних результатів, – каже аналітик Аліша Різ. – Його лобова тактика, уміння підтримувати акції на плаву та розкручування рекламних кампаній, таких як випуск нового «мавпячого» попкорну, допомагають йому звертатися безпосередньо до своєї бази акціонерів.

Зауважимо, що Арон і себе не кривдить. Він продав акції на кілька десятків мільйонів доларів і, не здригнувшись, виписує собі річну зарплату в сумі не менше 20 мільйонів доларів.

Вода зі шлангу

Хоча кіноексперти останніми тижнями не раз говорили, що глядачі поступово повертаються до кінозалів, цифри відвідуваності вселяють мало оптимізму. «Дивана ера», про завершення якої у зв’язку з поступовим ослабленням пандемії ковіда неодноразово оголошувалося, триває і триватиме ще невизначено довго. Це підтверджує і бокс-офіс літнього сезону, що минає: він, за даними аналітичної компанії Comscore, виявився на 30 відсотків нижчим за докоподібний рівень.

Не можна не враховувати і фактор гострої конкуренції з боку стрімінгових сервісів, які за часів пандемії стали пріоритетним способом видовища для мільйонів людей.

Так, “Дом дракона” (House of the Dragon), що вийшов нещодавно, приквел до “Гри престолів” (Game of Thrones) зібрав рекордну аудиторію в США і затвердив HBO Max як одного з лідерів комерційного стримінгу, поряд з Amazon і Netflix. Щоправда, творців приквела критикують у соцмережах за натуралістичний показ кесаревого розтину, але скандал, що розгорівся, як це і буває, лише підштовхнув масовий інтерес. Виправдовуючись, режиссер серії Мігель Сапочник каже, що консультувався з жінками-правозахисницями та жіночими організаціями та отримав від них благословення. Проте критики вважають, що перед фільмом на екрані має з’явитися застереження на кшталт «слабонервним не дивитися».

Одна з привабливих «фішок», яка може змусити багатьох глядачів підвестися з дивана та вирушити у найближчий мультиплекс, називається MoviePass. Це мобільний сервіс, що пропонує серед інших опцій за одноразову плату в 50 доларів на місяць необмежену кількість відвідувань кінотеатру. Смартфон відіграє роль квитка, а також показує власнику нові трейлери. Стейсі Спайкс, співзасновник MoviePass, запустив оновлену версію сервісу 2.0 і був вражений несподіваною активністю глядачів. За перші 24 години після запуску сервісу лист очікування становив понад 460 тисяч охочих, через що сайт не витримав навантаження і впав.

За розрахунками Спайкса, кількість передплатників сервісу збільшується на 50-100 тис. осіб на день. «Добре мати таке навантаження, – зауважив він. – Це ніби пити воду із пожежного шланга».

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я