Голова Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн на початку квітня оголосила, що має намір використовувати механізм бюджетних умов, тобто правило «гроші за верховенство права» для Угорщини. У середу Брюссель офіційно надіслав уряду Віктора Орбана повідомлення із застереженнями про порушення верховенства права, які серйозно впливають на раціональне управління коштами ЄС.

– Ми надсилаємо листа до Будапешта, в якому повідомляємо, що процедура бюджетних умов офіційно запущена. Ми виявили проблеми, які можуть порушити верховенство права в Угорщині та вплинути на бюджет ЄС. Угорщина повинна буде відреагувати на наші занепокоєння та запропонувати заходи для виправлення ситуації, – сказала Віра Йоурова, віце-президент Комісії. Кілька місяців тому угорці заявили про небажаність візитів Юрової до Будапешта. Вони навіть припустили, що мають намір розглядати його як персону нон грата.

Правило «гроші за верховенство права» Польщі поки що не загрожує. Хоча минулої осені Європейська комісія надіслала листи і Варшаві, і Будапешту про вплив порушень верховенства права на фонди ЄС, Брюссель досі не знайшов чітких причин для подальших кроків щодо Польщі.

Положення про «гроші для верховенства права» з самого початку вважалися набагато небезпечнішими для Будапешта, оскільки вони дозволяють скорочення коштів лише за двох одночасних умов — серйозних порушень верховенства права та впливу цих порушень «на достатньо прямим чином” (або такий серйозний ризик) щодо “належної обачності”. управління коштами або захист фінансових інтересів Союзу. ” А розпорядження Польщею грошима ЄС у Брюсселі досі оцінюють як правильне.

Додатковою третьою умовою для того, щоб потягнутися за «грошами для верховенства права», є нездатність вирішити ту чи іншу проблему верховенства права через інші процедури ЄС.

В осінньому листі до Варшави Брюссель запитав, як Польща, ігноруючи рішення Суду ЄС щодо судової системи, має намір імплементувати детальні правила ЄС щодо дисципліни в управлінні коштами ЄС. Крім того, вона вказала на сумніви щодо «ефективності та неупередженості прокуратури», яка підпорядкована генеральному прокурору, який також є міністром юстиції (тобто Збігнєву Зіобро). Крім того, Комісія висунула аргумент щодо «інституціоналізованої корупції», тобто випадків підозрюваної корупції на високому рівні, які не переслідуються належним чином прокуратурою з політичних причин. Він все ще веде провадження у справах, зазначених OLAF, тобто «EU NIK» .

Однак на даний момент Європейська комісія переконана, що у випадку з Польщею необхідно продовжувати звичайні процедури протидії порушенням (з фіналом СЄС), переговори в рамках Національного плану реконструкції (KPO) і в справі зі ст. 7, який наразі зводиться до політичних дискусій між міністрами ЄС у Раді ЄС. У випадку з Польщею механізм «гроші для верховенства права» розглядається в Брюсселі як своєрідний «стримуючий фактор» проти подальшої дегенерації судової системи, що зазвичай призводить до дедалі гірших звинувачень у корупції з часом.

Уряд Орбана отримав від Брюсселя два місяці, щоб запропонувати коригувальні заходи, які потім Комісія повинна буде проаналізувати протягом місяця. Якщо відповідь Будапешта буде незадовільною, Комісія зможе вимагати призупинення деяких коштів для Угорщини після чергового обміну листами. Щоб затвердити це рішення в Раді ЄС, потрібні голоси 15 із 27 країн ЄС, що представляють 65 відсотків. населення ЄС. Крім того, Орбан зможе вимагати дебатів лідерів країн ЄС на саміті ЄС.

У результаті вся процедура – якщо Орбан не піде у відставку – може тривати від шести до дев’яти місяців. Комісія не повідомляє, скільки може стосуватися перших скорочень для Угорщини, але наші співрозмовники в інституціях ЄС спочатку мали б завдання «десятки мільйонів євро». Ця сума відносно невелика для бюджету ЄС. Тим часом Національний план реконструкції Угорщини (KPO) становить 7,2 мільярда євро субсидій, які, як і у випадку з Польщею, заморожені, оскільки Будапешт не може спілкуватися з Брюсселем.

У сьогоднішньому повідомленні уряду Орбана Європейська комісія вказала насамперед на дефектну систему державних закупівель, яка сильно впливає на тендери для проектів і програм, що фінансуються, серед іншого, політики згуртованості та сільськогосподарської політики ЄС. Йдеться про правові обмеження для прокуратури, які ускладнюють надійне завантаження шахраїв, що також є предметом розбіжностей у переговорах щодо угорської КПО. Крім того, Комісія вказала на відсутність незалежності аудиторських установ і управління коштами ЄС в Угорщині.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я