Німеччина з 1 червня знижує податок на пальне. Бензин преміум-класу в Німеччині подешевшає на 35,2 цента, а дизель – на 16,7 цента. Це максимальні ставки, дозволені Європейським Союзом. Зниження податку діє протягом трьох місяців і має розвантажити водіїв в умовах постійного зростання цін на паливо.

Проте, скільки бензину зрештою обійдеться водіям, вирішують оператори АЗС і компанії, що виробляють мінеральні оливи. Вони не зобов’язані надавати споживачам податковий кредит.

Зменшення податку поширюється на придбання палива на нафтопереробних заводах і в сховищах палива. Тож навіть пальне, доставлене у вівторок увечері 31 травня, включатиме звичайний — вищий — податок. Тому у власників АЗС стоїть дилема – знижувати ціну зараз, як очікують клієнти, чи чекати. Тому може статися, що пальне подешевшає, але не відразу.

Деякі водії спустошили баки і чекають дешевшої заправки. Однак чи будуть 1 червня великі черги перед паливно-роздавальними колонками спрогнозувати важко. «Ми очікуємо більшого попиту на початку червня, але не шторму водіїв», — сказав Арал.

Нормальні показники продажів за останні дні також говорять про це. А віце-президент Баварської автомобільної профспілки Гюнтер Фрідль каже, що зараз багато водіїв витрачають менше пального. Це свідчить про те, що багато людей чекають зниження податків, щоб повністю заправитися. Тому Фрідл очікує, що на станціях закінчиться паливо.

Той факт, що оператори АЗС зможуть купувати паливо з нижчим податком лише з середи, робить запаси раніше їм невигідними. Таким чином, через можливості пересилання можуть виникати вузькі місця в доставці. Цього не виключають навіть нафтові компанії.

Ціни на “преміальний” бензин ростуть вже кілька тижнів. Також останнім часом подорожчало дизпаливо. У більшості країн ЄС ціна на бензин Super E5 зросла навіть більше, ніж у Німеччині. Середньодобова ціна бензину Super E10 в Німеччині в понеділок (30.05.2022) становила 2,133 євро за літр. Дизельне паливо коштувало 2029 євро. Якби зниження податку було перенесено на споживачів у повному обсязі, без подальшого підвищення цін, літр дизеля коштував би близько 1,86 євро, а бензину E10 – 1,78 євро.

Зменшення Берліном податку на паливо оцінюється по-різному. Міністр фінансів Крістіан Лінднер з FDP написав у Twitter: «Ми не залишимо людей, які потребують користування автомобілем, на морозі».

Грінпіс, ​​з іншого боку, розкритикував: «Партія, яка хоче, щоб захист клімату був вільним ринком, впадає в паніку при першому сповіщенні про ціни та отримує мільярд доларів знижки за заправку».

(DPA / додому)

Стаття на сайті Deutsche Welle

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я