Голлівуд схвильований новиною про продаж прав на премію «Золотий глобус» та про закриття Асоціації іноземної преси Голлівуду (HFPA), яка протягом 80 років виступала організатором цієї церемонії.

Щорічні репортажі на телеканалі NBC про вручення цих премій представникам кінотелевізійної спільноти, що відзначилися, стали з роками важливою частиною американського та світового шоу-бізнесу. «Золотий глобус» традиційно вважався генеральною репетицією церемонії «Оскар» і значною мірою сприяв успіху глядачів фільмів-лауреатів.

Але ніщо не вічне під юпітерами кіноіндустрії, і після серії гучних етичних та корупційних скандалів премія «Золотий глобус» змінила свого власника, а HFPA взагалі припиняє своє існування.

Ребрендинг на марші

Як повідомила газета «Нью-Йорк таймс», американський мільярдер-інвестор Тодд Боелі, голова правління та головний виконавчий директор холдингової компанії Eldridge Industries, разом із компанією Dick Clark Productions, яка є частиною корпорації Penske Media, погодилися придбати права на премію «Золотий глобус» за неназвану суму. Боелі відомий тим, що очолює консорціум, який минулого року придбав британський футбольний клуб “Челсі” у російського мільярдера Романа Абрамовича.

Тодд Боелі.  Credit: AP

Тодд Боелі. Credit: AP

Таким чином, як повідомляють оглядачі, завершено стартовий етап у складному процесі реорганізації влади, що проходить під контролем влади штату Каліфорнії, яка дозволить церемонії вижити і в перманентному режимі повернутися до телеглядачів.

Передбачається, що гроші, отримані від продажу прав на «Золотий глобус» та пов’язаних із премією активів, перейдуть на рахунок нової організації «Фонд Золотий глобус», яка продовжить філантропічну діяльність HFPA. За останні три десятиліття асоціація перерахувала понад 50 млн. доларів на благодійні потреби у сфері кіно та ТБ.

Що станеться із нинішніми членами асоціації, яких налічується приблизно сто осіб? Більшість із них фрілансери-іноземці, які живуть у Каліфорнії та забезпечують свої видання за кордоном інтерв’ю, статтями та репортажами про американський шоу-бізнес.

Як повідомили представники Eldridge Industries, в нових умовах цим журналістам буде запропоновано працювати на комерційну організацію, яка поки що не отримала назви. Ця організація займеться зміцненням позицій бренду “Золотий глобус”.

За словами представників нових власників премії, членам HFPA пропонуються посади у новій організації з річною платнею у 75 тис. доларів терміном на п’ять років. До їхніх обов’язків входитиме перегляд фільмів і телесеріалів та участь у голосуванні, яке визначає номінантів та лауреатів «Золотого глобуса». Він також зобов’язаний створити різноманітні інформаційно-рекламні матеріали, включаючи різножанровий контент для вебсайту «Золотий глобус».

Статуетки

Статуетки “Золотий глобус”. Credit: AP

Як зазначає «Нью-Йорк таймс», поки незрозуміло, чи дозволять їм продовжувати діяльність як фрілансери, які постачають закордонним виданням тексти та відеосюжети. Переважна частина цих матеріалів – інтерв’ю із кінозірками.

В активному пошуку

У 2021 році газета «Лос-Анджелес Таймс» опублікувала у двох номерах широке розслідування, що виявило численні порушення членами HFPA етичних та фінансових норм.

Зокрема стало відомо, що в асоціації немає жодного темношкірого журналіста. Голлівуд не міг пройти повз те, що багато хто вважає проявом расової дискримінації, тим більше в момент, коли після вбивства поліцейськими Джорджа Флойда в країні набрав чинності громадський рух «Життя чорних важливі». На знак протесту понад сто рекламно-маркетингових компаній, які обслуговують голлівудські студії, відмовилися організовувати для членів асоціації ексклюзивні інтерв’ю із зірками, що традиційно є найходовішим товаром на медійному ринку.

Скандал, що спалахнув, змусив телекомпанію NBC скасувати трансляцію церемонії «Золотий глобус» 2022 року. Втім, через рік у січні поточного року трансляцію повернули в ефір завдяки разовій угоді терміном на один рік. Відомо, що Eldridge та компанія Dick Clark Productions, яка продюсувала церемонію протягом багатьох років, ведуть активний пошук нового мовника для церемонії. Не виключено, що ним може стати один із стрімінгових сервісів.

У заяві Боелі зазначається, що «розформування HFPA є значною віхою у еволюції «Золотого глобуса». Джей Пенске, голова Penske Media, у свою чергу, висловився так: «Ми маємо відмінну команду, готову посилити легендарний бренд». Не зайве згадати, що компанія Пенске володіє Variety, провідним рупором американського шоу-бізнесу, а сам він є власником команди з автоперегонів.

Президент HFPA Хелен Хоні.  Credit: AP

Президент HFPA Хелен Хоні. Credit: AP

У заяві президента HFPA Хелен Хоні йдеться, що асоціація повністю підтримує нинішні зміни.

Зірки та туман

Оглядач «Нью-Йорк таймс» Брукс Барнс звертає увагу на два виразні епізоди з історії «Золотого глобусу».

Наприкінці 60-х років Федеральна комісія зв’язку (FCC) тимчасово заборонила телетрансляцію церемонії «Золотий глобус» через те, що її представники, за даними FCC, вводили в оману громадськість неправдивою інформацією про те, як визначаються переможці, які отримують премії «Золотий». глобус».

У 90-ті роки і пізніше асоціація стала активно співпрацювати з Харві Вайнштейном, співзасновником кіностудії Miramax, який нині засуджений на тривалий тюремний термін за сексуальні злочини. Фактично магнат цинічно маніпулював асоціацією у великому та малому. Члени HFPA отримували від Miramax дорогі подарунки та ексклюзивний доступ до зірок. Не можна було не помітити, що студія Вайнштейна рік у рік, незважаючи на якість фільмів, отримувала безліч номінацій на «Золотий глобус».

Як вважають експерти, новий комерційний статус організації під керівництвом Dick Clark Productions відкриє для неї нові креативні та інвестиційні можливості, яких не існувало через нон-профітний статус HFPA.

Асоціація іноземної преси Голлівуду була заснована в 1943 році, коли журналісти-експати з різних країн, які висвітлюють новини американського кіно, вирішили створити щось на зразок професійного клубу. Ініціаторами виступили кореспонденти британської газети Daily Mail.

У 90-х роках асоціація стала помітним гравцем Голлівуду. З того часу вона щороку отримує десятки мільйонів доларів за право телетрансляції церемонії “Золотий глобус”. Це право багато років мала телемережа NBC, з якою у HFPA встановилися довгострокові партнерські відносини.

Джей Пенське.  Credit: AP

Джей Пенське. Credit: AP

Голлівудська преса повідомляє, що нові власники «Золотого глобуса» ведуть пошук нового бродкастера церемонії, у тому числі серед найуспішніших стрімінгових компаній. У зв’язку із цим згадують той факт, що нагородна церемонія Академії музики кантрі нещодавно перейшла під контроль Amazon Prime Video, а щорічне вручення премій Гільдії акторів кіно (SAG) стало вотчиною Netflix.

Як зазначає сайт The Wrap, метаморфози «Золотого глобуса» викликали сум’яття та скептицизм Голлівуду, який, як висловився один оглядач, «поки що не готовий перевернути сторінку зіпсованого минулого церемонії».

Реагуючи на сувору критику, HFPA оголосила про прийом до членів кількох кольорових журналістів. Повідомляється, що цього року право голосу отримали 310 іноземних журналістів. Не зовсім зрозуміло, як ці заходи вплинуть на майбутнє асоціації, закриття якої вже публічно заявлено новими власниками премії.

81 церемонія вручення премій «Золотий глобус» призначена на 7 січня 2024 року.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я