– Сьогоднішнє рішення Суду ЄС, на жаль, підтверджує небезпечну тенденцію Суду ЄС та інституцій ЄС поширювати дію правових положень за межі договорів ЄС, – сказав речник уряду Пьотр Мюллер під час прес-брифінгу в середу. Таким був коментар до рішення Суду ЄС, який відхилив скаргу Польщі та постановив, що положення, що ставлять виплату коштів у залежність від верховенства права.
Речник додав, що саме тому «Польща оскаржила ці положення». – Тому що ми вірили, що вони виходять за рамки основних договорів, які включені в договори, прийняті та прийняті країнами ЄС, прийняті окремими націями в рамках референдуму або відповідної процедури, яка є в даній країні, – сказав Пьотр Мюллер на брифінгу перед канцелярією прем’єр-міністра, цитує 300polityka.pl.
За його словами, “таку діяльність, яка розширює договори ЄС, ми сприймаємо негативно”. – Польща, Угорщина та кілька інших країн ЄС також послідовно вказують, що це небезпечна тенденція, яка може спричинити невизначеність правових положень всередині ЄС, – сказав він.
– CJEU прямо говорить, що такі порушення повинні мати прямий вплив на функціонування бюджету ЄС, – додав Пьотр Мюллер, зазначивши, що багато країн мають проблеми з витрачанням коштів ЄС у набагато ширшому масштабі.
У середу, 16 лютого, Суд ЄС у Люксембурзі постановив, що положення, які ставлять виплату коштів у залежність від питань, пов’язаних із верховенством права, відповідають законодавству ЄС. Таким чином, судді відхилили скарги Польщі та Угорщини щодо механізму умовності. Варшава і Будапешт подали заяви про скасування постанови, повідомляє IAR.
Судді Суду ЄС встановили, що механізм було прийнято на правильній правовій основі та що він узгоджувався з процедурою, викладеною в статті 7 Договору про ЄС, таким чином поважаючи межі повноважень, наданих Союзу, і поважає принцип правової визначеності.
Читайте більше подібної інформації на головна сторінка Gazeta.pl.
Відповідно до IAR, на думку суддів, процедура, передбачена в регламенті, може бути розпочата лише тоді, коли є розумні підстави вважати, що мало місце не лише порушення верховенства права в даній країні, але й вище. все, на що ці порушення впливають або становлять серйозний ризик впливу – достатньо прямим чином, або для надійного фінансового управління бюджетом Союзу, або для захисту його національних інтересів.