Причиною рідкісного інтересу до аукціону мистецтва в аукціонному домі Villa Grisebach є невелика акварель без назви Василя Кандинського, датована 1928 роком. Гарну, але досить неефектну роботу продали за 310 000. євро – читаємо у недільному випуску найбільшої газети столиці.

Резонанс викликали звинувачення польського посольства в тому, що картина Кандинського була крадіжкою зі зломом і була викрадена в 1984 році з музею у Варшаві, який був відомий Гризебаху.

За словами очевидців, під час аукціону перед аукціонним домом з’явилися дві поліцейські машини, які вимагали зустрічі з керуючим директором Grisebach, пише Tagesspiegel. Газета наводить позицію польського консула Марчіна Крола, який написав, що «походження картини, надане аукціонним домом, чітко вказує на те, що картина була в публічних колекціях Польщі, і більше того, на ній є позначки власності, які вказують на її походження. з Національного музею у Варшаві».

«Те, що в 1984 році картина була в Польщі, справді не заперечується», – підкреслює «Tagesspiegel». Однак редакція зазначає, що існують різні версії історії про те, як картина опинилася в американській колекції, а потім стала власністю колекціонера Марен Отто через мюнхенську галерею Thomas.

За словами Грізебаха, Отто купив картину «сумлінно». Речниця аукціонного дому заявила, що “Грізебах дізнався про можливу крадіжку з польського музею незадовго до аукціону із заяви Міністерства культури Польщі. У відповідь на цю заяву було здійснено юридичну експертизу, яка чітко показала, що там юридичних заперечень проти аукціону не було».

“Tagesspiegel” зазначає, що не дивно, що польський уряд бачить це питання інакше. Газета нагадала, що міністр культури Польщі Пьотр Глінський звинуватив Ґрізбаха у крадіжці.

Консул Кінг стверджує, що роботу Кандинського Інтерпол повідомив як викрадену. «Поки не ясно, чи це правильно», — пише «Tagesspiegel».

«Відповідь на питання, хто правий, вплине на те, хто в кінці зможе забрати картину додому», – читаємо в «Tagesspieglu». За словами редакції, будуть необхідні подальші юридичні дослідження, які повинні показати, чи Марен Отто придбала картину в 1988 році “сумлінно”. Якщо так, то, згідно з німецьким законодавством, картина могла бути допущена на ринок, навіть якщо це була крадена здобич. Грізебах сказав, що він домагається правової перевірки. До цього моменту виконання продажу призупинено.

Стаття на сайті Deutsche Welle.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я