Тур «The Eras» може стати найкасовішим в історії музики і вже зробив американську співачку Тейлор Свіфт мільярдером. Вона стала найпопулярнішим музикантом на Spotify за підсумками року. Концертний фільм та альбоми Свіфт, випущені 2023 року, поставили рекорди. Про головні досягнення людини року за версією TIME – у матеріалі Російської служби «Голосу Америки».

Дванадцятиразова володарка премії “Греммі” Тейлор Свіфт стала “джерелом світла” на рік зі “значною часткою пітьми”, пояснив свій вибір журнал TIME.

“Ніхто на планеті сьогодні не може зворушити стільки людей”, – написало видання. Серед інших номінантів на це звання співачка обійшла короля Великобританії Карла III, голову КНР Сі Цзіньпіна та президента РФ Володимира Путіна.

Тейлор Свіфт на обкладинках журналу TIME.

Тейлор Свіфт на обкладинках журналу TIME.

Найбільш обговорюваною подією в кар’єрі Тейлор Свіфт у році, що минає, став її світовий тур The Eras, який розпочався в березні і продовжиться в 2024 році. Співачка дала вже 66 концертів у США, Мексиці, Аргентині та Бразилії, і прибутки від квитків лише на ці шоу склали 900 мільйонів доларів, підрахував Billboard. Оскільки в рамках The Eras Tour Свіфт дасть близько 150 концертів у Канаді, Європі, Азії та Австралії, очікується, що виручка подвоїться, а тур стане найкасовішим в історії музики.

Незважаючи на те, що співачка регулярно додає нові дати до розкладу концертів, сотням тисяч фанатів все одно не вдається потрапити на шоу. Майже всі квитки на її тур до США – 2,4 мільйона – розкупили за один день, 15 листопада 2022 року.

Рекордний попит обрушив найбільший сайт із продажу квитків у США Ticketmaster: 2 мільйони з 3,5 мільйонів шанувальників, зареєстрованих для участі в попередньому продажу квитків, не змогли їх купити. Тейлор Свіфт розкритикувала платформу, а ситуацію з квитками на тур та монополію Ticketmaster обговорювали навіть у Конгресі США. Компанія вибачилася за технічні неполадки, пославшись на безпрецедентний наплив користувачів, але наголосила, що навіть у разі ідеальної роботи сайту всі бажаючі не змогли б купити квитки: для задоволення попиту лише у США співачці потрібно було б влаштувати 900 концертів, зазначали Ticketmaster.

Офіційна вартість квитків не перевищує 500 доларів, але деякі люди платили спекулянтам за квитки десятки тисяч доларів – шанувальники звинувачують їх у масовій скупці квитків.

Видання Fortune прогнозувало, що тур Тейлор Свіфт може принести економіці США близько 5 мільярдів доларів.

Так, наприклад, місто Глендейл, штат Арізона, заробило на її гастролях більше, ніж на фіналі чемпіонату Національної футбольної ліги (NFL) “Супербоул”, який проводився на тому ж стадіоні за місяць до концертів Свіфт.

А Федеральний резервний банк Філадельфії згадав артистку у своєму звіті, повідомивши про рекордне зростання бронювань у міських готелях з початку пандемії – це пов’язали з концертами Тейлор Свіфт у травні.

У деяких магазинах творчості виросли на 500% продажі наборів для виготовлення «браслетів дружби» – головного аксесуара фанатів на концертах Тейлор Свіфт, який став трендом услід за рядком «So make the friendship bracelets» («Робіть браслети дружби») з пісні “You’re on Your Own, Kid”.

Міста, вулиці та стадіони перейменовували на честь Тейлор Свіфт під час її гастролей у США. У Сіетлі фанати так голосно підспівували, що викликали міні-землетрус. В Аргентині шанувальники місяцями жили в наметах біля стадіону, щоб забезпечити собі місце біля сцени на її шоу: дехто заради цього звільнився з роботи.

У жовтні 2023 року у тих, кому так і не вдалося потрапити на концерт, з’явилася можливість побачити його в кінотеатрах: на екрани вийшов тригодинний фільм “Taylor Swift: The Eras Tour”, який практично повністю повторює концерт. За даними дистриб’ютора картини, компанії AMC Theatres, на кінець листопада стрічка зібрала у світовому прокаті понад 250 мільйонів доларів, що зробило її найкасовішим фільмом-концертом в історії.

Свіфт – найбільш прослуховуваний музикант у світі у 2023 році

«Як поп-зірка, вона знаходиться в рідкісній компанії поряд з Елвісом Преслі, Майклом Джексоном та Мадонною; як автора пісень, її порівнювали з Бобом Діланом, Полом Маккартні та Джоні Мітчелл», – пише TIME.

У розмові з Російською службою «Голосу Америки» експерти пояснювали ажіотаж навколо Тейлор Свіфт, зокрема, її високою творчою продуктивністю, що дозволяє співачці утримувати інтерес аудиторії за рахунок нового матеріалу.

З моменту попереднього туру (The Reputation Stadium Tour) у 2018 році у Свіфт вийшло 8 альбомів, чотири з яких – перезаписані старі.

Свіфт перезаписує свої минулі платівки, оскільки за контрактом з попереднім лейблом Big Machine Records вона не мала прав на свої пісні і при продажі лейбла вони перейшли менеджеру Скутеру Брауну, з яким у Свіфт давній конфлікт.

За договором, укладеним із лейблом Republic Records у 2018 році, їй належать права на нові альбоми. Платівки, які вона перезаписує, позначаються як “Taylor’s version” (“Версія Тейлор»), і містять кілька нових пісень, які раніше не ввійшли до старих альбомів.

Перезаписана версія альбому Тейлор Свіфт

Перезаписана версія альбому Тейлор Свіфт “1989” – “1989 (Taylor’s version)”, випущена у жовтні 2023 року.

Деякі з перезаписів виявилися навіть успішнішими від оригіналів.

У перший тиждень після виходу альбому «1989 (Taylor’s version)» у жовтні 2023 року було продано більше 1,6 мільйона копій у США та понад 3,5 мільйона копій у світі, що перевищило показники першого тижня продажів оригінального альбому «1989» у 2014 року.

У міру виходу перезаписаних альбомів багато фанатів видаляють зі своїх стрімінгових сервісів старі пісні, замінюючи їх новими версіями, щоб доходи від прослуховування йшли Republic Records та Тейлор Свіфт.

Аудіосервіс Spotify назвав артистку музикантом у світі за підсумками 2023 року: її пісні прослухали 26,1 мільярдів разів.

У жовтні 33-річна зірка заробила свій перший мільярд доларів, повідомляв Bloomberg.

Успіх Тейлор Свіфт вивчають у американських університетах. Їй присвячено щонайменше 10 курсів у вузах США, включаючи Гарвардський університет.

Як зізналася артистка в інтерв’ю журналу TIME, вона усвідомила, що лейбли постійно працюють над тим, щоб замінити своїх нинішніх музикантів на нові, і зазвичай до 29 років кар’єри артистів закінчуються.

«Я подумала, що натомість я заміню себе новою версією самої себе. Мета, що рухається, вразити важче, – сказала Свіфт. – Я відчуваю, що зараз, у 33 роки, у моїй кар’єрі відбувається прорив».

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я