У перший тиждень липня Європейський Союз ухвалив позицію щодо використання екологічно чистого палива в авіації. Мета полягає в тому, щоб збільшити використання такого палива літаками в ЄС, щоб зменшити викиди CO2 від авіації та забезпечити кліматичну нейтральність до 2050 року. «Європейський парламент запропонував, щоб стійке авіаційне паливо включало синтетичне паливо або деякі види біопалива, вироблені з сільськогосподарських або лісових залишків, водоростей, біовідходів або використаної кулінарної олії», – повідомляє e-petrol.pl.
Money.pl запитав Ар’яна Меєра, президента компанії Embraer Commercial Aircraft, одного з провідних виробників літаків, які використовуються авіакомпаніями в усьому світі, про нові правила ЄС. Меєр визнав, що з технологічної точки зору немає жодних перешкод для того, щоб почати використовувати екологічні види палива.
– сказав президент Embraer.
Більше інформації з країни та світу на домашній сторінці Gazeta.pl
За його словами, проблема в економічній стороні. Екологічні види палива дорогі, і лише економія на масштабі може змусити їх припинити. Крім того, для використання дорожчого палива потрібна угода або згода авіаційної галузі.
Європарламент хоче, щоб до 2025 року частка екологічно чистих видів палива становила 2%. До 2040 року він становитиме 37 відсотків, а через десятиліття 85 відсотків. Ці розрахунки враховують потенціал електроенергії та водню у всій пропозиції палива. Це також явно більше, ніж пропозиції Європейської комісії, яка хотіла 32 відсотки. до 2040 року і 63 відс до 2050 року.
Кормове та харчове паливо, а також паливо, отримане з пальмової та соєвої олії, було виключено зі списку стійких видів палива, оскільки вони не відповідають критеріям екологічності.
«Авіакомпанії прийняли важливе рішення щодо забезпечення стійких польотів», — сказав генеральний директор IATA Віллі Волш у жовтні 2021 року на 77-й Генеральній асамблеї Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA). Там було взято зобов’язання досягти кліматичної нейтральності до 2050 року. Зміни також підтримав польський LOT.
Наші машини вже можуть використовувати 50 відсотків. SAF, змішане з традиційним авіаційним паливом. Ми прагнемо до того, щоб цей коефіцієнт досягав 100%.