Легендарний Йоко це Наповнив 92 роки. На честь цього, вона подарувала своєму улюбленому місту Нью-Йоркського «Дерево бажання», де кожен може поділитися таємною мрією зі світом. На даний момент це найбільша ітерація цього колективного виступу у світі: у будівлі збройової зброї Парк-авеню це колишній арсенал, а тепер модний місце для міждисциплінарного мистецтва-«гай» з 92 дерев виросла Три дні, які можна повісити на їх заповітність і тим самим “створити велику масштабну, але інтимну активацію соціальної практики Художники “, як обіцяють куратори.

У ті самі дні на сайті-серії симпозіумів, панелей та фільмів, вивчаючи підхід Йоко до мистецтва та його культурну спадщину як винищувача для миру та прав на те Практикуючі радикального мистецтва, які часто кидають виклик знайомим.

Джон Леннон та Йоко Це на прес -конференції в Нью -Йорку, березень 1973 р. (Фото AP)

Джон Леннон та Йоко Це на прес -конференції в Нью -Йорку, березень 1973 р. (Фото AP)

Художник-це не те, що в хорошому здоров’ї за кілька років вона рухається в інвалідному візку, а також залишила свою улюблену будівлю Дакоти біля центрального парку, переїжджаючи на життя на фермі на півночі Нью-Йорка, колись купували разом з Ленноном. Тому вона не могла особисто відвідувати подію. Його участь – озброєння, викладена по всьому простору, закликами до світу як активної дії: “упакувати світ”, “дай по всьому світу”, “подумайте про світ”, “світ – це сила”, а також інструкції рукопису ( Інструкції – це її улюблений жанр як художники) до саду бажань.

Інструкції щодо

Інструкції щодо “Дерева побажань” від Йоко: “Зробіть бажання. Напишіть його на аркуші паперу. Поверніть його і повісьте на гілочку бажання бажань. Запросіть свого друга зробити те саме. Продовжуйте бажати! Йоко це “

Здавалося, що цілий Нью-Йорк прийшов поділитися своїми мріями один з одним, ходив між деревами, посміхнувся і плакав, читаючи бажання інших людей і зв'язав їх гілочки. Іврит, японська, англійська, французька, російська і навіть білоруська – весь світ об'єднався у своїх бажаннях. У коридорах неоготичного арсеналу, який старший за Йоко протягом 50 років, вони блукали, одягнених у художників білих продуктів; У залах Pathos її пісні звучали-як кінотеатри та кімнати для читання, де можна було перевернути книги мистецтв Йоко. Там відбулися симпозіуми; Якщо дерева були вільними, симпоїї коштували трохи більше 30 доларів, але скрізь був повний будинок. Виявляється, мистецька спільнота Нью -Йорка була необхідною.

Листівки з зверненнями Йоко:

Листівки з зверненнями Йоко: “Світ – це сила”, “Дай по всьому світу”, “Уявіть світ”

Чому Йоко працює

Оскільки ми ненав'язливі в описі виставки, Йоко – це «інноваційний та впливовий художник та активіст, чия мультидисциплінарна кар’єра охоплює концептуальне мистецтво, кіно та продуктивність; Піонер раннього концептуалізму, відомий музикант та грізний винищувач для миру у всьому світі; Його практика орієнтована на ідеї, а не на предмети, і часто виражається поетичним, жартівливим, глибоким та радикальним способом.

Perportans у стінах озброєння Парк-авеню-колишній військовий арсенал поблизу центрального парку в Нью-Йорку

Perportans у стінах озброєння Парк-авеню-колишній військовий арсенал поблизу центрального парку в Нью-Йорку

Однак через те, що поп -музика вважається майже найвищою з мистецтв у світі, багато хто, здається, Йоко – це свого роду художник Юма, який спритно вискочив із знаменитості, випередивши голову концептуальним переслідуванням і згодом Використовуючи його як путівник свого далеко від найзручнішого мистецтва. Крім того, багато хто вважає, що саме Йоко зруйнував групу “Бітлз”. Хоча вона просто опинилася в потрібному місці в потрібний час – “Бітлз” пережив найскладніший період, між учасниками квартету та його лідерами – Ленноном та Маккартні – відчуженням і напругою зростали, і Леннон відчайдушно потребував творчого партнера, І новий Маккартні – Йоко прекрасно підійшов до цієї ролі.

У той же час вона була далеко не фанатом “Бітлз”: багато хто свідчить про те, що вона не особливо розуміла поп-музику під час знайомства з Ленноном-це трапилося під час однієї з її виставок (Лондон, 1966, Галерея Indica), традиційно повні інтерактивні предмети для взаємодії-Леннона піднялися на сходами сходів, щоб прочитати за допомогою лупи Написано “так”, а не “ні!” Їх познайомили один з одним, Йоко насправді не розумів, хто такі “Бітлз”, а впливовий юнак з рок -тесту зачепив його чимось.

У той час вона вже була помітною фігурою у світі мистецтв, цікавим художником з дивовижною та драматичною біографією-просто художників у Нью-Йорку у 60-х роках, не жив так просто, як світові суперзірки, що збирали повні стадіони, що скричують дівчат.

Шлях Йоко він був у нью-йоркському мистецтві, з одного боку, сповнений привілеїв, а з іншого, в ньому було достатньо горя та трагедій. Вона народилася в поважній і багатій родині самураїв у Токіо, її батько-банкер та музиканта між Сан-Франциско та Токіо, тому Йоко жив між США та Японією з дитинства: у 2 роки її забрали в Сполучені Штати, і вони повернули його до 4 років Японії (де вона навчалася в найпрестижніших школах), у 7 – знову доставлена ​​до Сполучених Штатів, знову в 8 – знову в Японія, де вона пережила бомбардування Токіо та голод -воєнний голод.

Згодом Йоко, а потім проїхав між США та Токіо – після війни її родина повернулася до США, але Йоко вирішив залишитися вдома і продовжувати освіту; Вона стала першою дівчиною, яка потрапила на факультет філософії престижного університету Гакукуїна, але кинула його після пари семестру. Тоді Йоко переїхав до своїх батьків і вступив до коледжу Сари Лоуренс у штаті Нью-Йорк, де вона вивчала поезію та 12-тонну музичну композицію, щоб стати послідовником Арнольда Шенберга та Альбана Берга, але вона також відмовилася Любов з японським композитором Toshi Itiangsякий потім навчався в Манхеттенському коледжі Юлліард, вискочив на нього і виїхав до Нью -Йорка.

Як результат, Йоко нарешті обрав Нью -Йорк зі своїм головним містом, як Джон Леннон, який багато в чому був рухатися саме через відкритість Нью -Йорка до міжрасових шлюбів (в Англії преса тоді відкрито випустила расистські коментарі щодо його шлюбу японці) та нестандартні мистецькі практики.

Бути концептуальним художником у Нью -Йорку у 50 -х та 60 -х – це складний вибір; Мистецтво традиційно створювалося чоловіками, а роль муз виділялася для жінок. Йоко забороно вимагав і себе, і її оточення – вона хотіла тусуватися виключно з легендами: La Monte Young, John Cageмистецький рух Флюкс -Міжнародна авангардна команда, яка прославилася в 1960-х роках своїми експериментальними виступами. Саме вони влаштували для неї першу особисту виставку в 1961 році, але Йоко відмовився офіційно приєднатися до руху – вона хотіла бути незалежним художником, а не частиною партії. Вона зняла невеликий горище на вулиці Чемберс, влаштувала там неформальні квартири за участю авангардних художників Джона Кейджа та Ла Монте Ян, а в 1961 250 людей.

Фото з виставки Йоко - це

Фото з виставки Йоко – це “музика розуму”, Лондон, музей Тейт, 2024

Після розлучення з Вестянагі в 1962 році Йоко пережив нервовий зрив та клінічну депресію, їй довелося піти до клініки в Японії. Коли Йоко прийшов до її почуттів, вона вийшла заміж Тоні Кокскінопродюсер та промоутер мистецтв, і залишив його з Японії-вони влаштували спільні події та виховували спільну дочку Кіоко, саме вона виховувала коксу більше, поки Йоко займався мистецтвом (у 1969 році, після того, як Йоко одружився з Ленноном та Ленноною та Йоко, і розлучився з Тоні, він насправді викрав Кіоко, змінив її ім'я і Він взяв її в невідоме напрямку – Йоко зміг переглянути дочку, коли їй вже було 35 років).

Леннон щиро захоплювався японцями з нью-йоркських художників, завжди цікавили його, але він, навіть якщо він закінчив мистецький коледж, відчув трохи самозванця, а потім справжній художник як пропуск у світ сучасного мистецтва! Разом з Йоко вони записали жахливі альбоми авангардного шуму, брали участь у протестах проти війни у ​​В'єтнамі, влаштовували події для миру, а потім переїхали до Нью-Йорка і повністю занурилися у захоплюючу реальність мистецтва великого міста. Вони жили в крихітній квартирі на вулиці Брум у тодішньому ще мистецькому районі Сохо, поїхали на антивоєнні мітинги до Вашингтона-квадрата, поговорили з радикальними лівими, прокляними з адміністрацією Ніксона, яка намагалася депортувати скандальний Леннон додому Англія.

Йоко іноді виступав на концертах Джона, сидячи в мішку, іноді вискакували в мікрофон-так, для рок-музики, яка насправді була дуже традиційним жанром, це було радикальним, але для самого Йоко ця форма виразу була знайома: Війна у В'єтнамі, універсальне розчарування, лише можна було кричати, що є сила – це було те, що вона зробила. Зараз художники часто практикують крики як художню форму уваги до нагальних проблем, як, наприклад, білоруський художник і робітник Яна Шостак, яка кричить у різних громадських місцях на підтримку білоруських політичних в'язнів.

Йоко пощастило, що, частково завдяки Леннону, її відчайдушні крики в порожнечу стали помітними не лише вузьким шаром цінителів авангарду, але й широкої громадськості. Але вона оцінила свою незалежність. Багатьом здається, що Йоко вимагав, щоб Джон включав свої дивні, крихкі, тривожні пісні у своїх альбомах – насправді саме він переконав її довго співпрацювати.

І ця співпраця зробила його власну музику глибшою, свідомою та сильнішою. Пісня Уявляти собі -«Візитна картка» роботи Леннона та одна з найкрасивіших композицій у світі (саме це місто Нью-Йорк, яке традиційно співає 31 грудня напередодні Нового року)-Він був написаний у співавторстві з Йоко. Про це свідчать не лише численні біографи, але й підтверджує сина пари, 49-річного Нью-Йоркського авангардного музиканта Шон це Леннонв його інтерв'ю з культурою BBC. Він сам вважає, що саме його мати вплинула Вік мій син – музичний смак, навчив його працювати зі звуком.

Сама Йоко після смерті Леннона записала багато музичних альбомів – включаючи співпрацю. Один з її останніх творів називається “Так, я відьма”, це колекція реміксів, зроблених у співпраці з культовими музикантами – Cab Cab для Cutie, Portugal. Людина, персики, DJ Spool, дикобразне дерево та …

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я