У вівторок, 5 липня, Європарламент прийняла Закон про цифрові послуги (DSA) і Закон про цифрові ринки (DMA). Нові правила покликані врегулювати вплив компаній з технологічної галузі на суспільство та економіку. Вони також встановлюють стандарти для функціонування та надання послуг цими організаціями відповідно до основних прав і цінностей, що діють в ЄС.

Євродепутати ухвалили закон про цифрові послуги 539 голосів «за», 54 «проти», 30 «утрималися». діяти на цифрових ринках – 588 голосів “за”, 11 “проти”, 31 “утримався”.

Ні для кого не секрет, що нормативні акти, прийняті ЄС, насамперед спрямовані на діяльність т. зв Велика п’ятірка, також відома як GAFAM. Звичайно, мова йде про п’ятірку найпотужніших компаній світу Big Tech – Google (тепер Alphabet), Amazon, Facebook (тепер Meta), Apple і Microsoft. Зростаюча влада цих організацій роками викликала численні занепокоєння з боку законодавців ЄС.

Як читаємо на веб-сайті Європейського парламенту, Закон про цифрові послуги чітко визначає обов’язки постачальників цифрових послуг. Це для того, щоб уможливити боротьбу з розповсюдження незаконного контенту, дезінформація та інші соціальні загрози. Ці зобов’язання пропорційні розміру платформи та загрозі, яку вона становить для суспільства.

пояснює Тьєррі Бретон, єврокомісар з питань внутрішнього ринку.

Нові зобов’язання, покладені на компанії, включають:

На нього покладено додаткові зобов’язання інтернет-платформи і пошукові системи в Інтернеті, послугами якого користуються щонайменше 45 мільйонів користувачів на місяць – так це, серед інших, o Facebook, Twitter, Instagram або пошукова система Google.

Належать до них запобігання системним загрозам (наприклад, розповсюдження незаконного контенту, що негативно впливає на дотримання основних прав, виборчі процеси, психічне здоров’я та сприяє гендерному насильству) та підлягає незалежному розгляду. Крім того, користувачі матимуть можливість вибрати, чи отримувати рекомендації на основі профілювання. Платформи повинні будуть ділитися даними та алгоритмами з відповідними органами влади та дослідниками.

«Занадто довго технологічні гіганти користувалися відсутністю правил», — каже доповідач Закону про цифрові послуги Крістель Шалдемозе. – Цифровий світ став Диким Заходом, де правила встановлюють найбільші та найсильніші. Але в місті новий шериф, DSA, додає він.

Закон про цифрові ринки (DMA), у свою чергу, встановлює вимоги до великих онлайн-платформ як охоронці доступутобто ті, чиє домінуюче становище на ринку означає, що споживачі майже змушені ними користуватися. Ці правила спрямовані на створення більш справедливого бізнес-середовища та розширення пропозицій послуг для споживачів.

Щоб запобігти недобросовісній бізнес-практикі, Access Guards має:

Охоронці доступу більше не зможуть:

– каже доповідач із питань цифрового ринку Андреас Шваб із фракції Європейської народної партії.

Прийняті правила охороняються Європейською комісією. Також вона відповідатиме за накладення штрафів на компанії, які не адаптуються до нових правил. ЄК може оштрафувати до 10 відсотків загального світового обороту за попередній фінансовий рік і до 20 відсотків у разі повторних порушень.

З DSA час закінчується, щоб великі інтернет-платформи діяли так, ніби вони «занадто великі, щоб про них хвилюватися». DSA встановлює чіткі узгоджені зобов’язання для платформ – пропорційні розміру, впливу та ризику

Ми більше не приймаємо «виживання фінансово найсильнішого». Мета Єдиного цифрового ринку полягає в тому, щоб найкращі компанії, а не лише найбільші, пішли до Європи. Тому ми повинні зосередитися на виконанні правил. Нам потрібен відповідний нагляд, щоб переконатися, що регуляторний діалог працює. Тільки тоді, коли ми ведемо діалог з рівними, ми зможемо отримати повагу, на яку заслуговує ЄС; і цим ми зобов’язані нашим громадянам і підприємствам

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я